dimecres, 10 de juny de 2015

Museu de la Pesca - Palamós

El dia 4 de Juny vàrem anar al Museu de la Pesca de Palamós.
Primer de tot vam pujar a l'autobús, al cap d'una estona vam arribar i ens vam distribuir en 3 grups. El meu grup va començar pel taller de “l'anxova la reina”.
Es tractava d'agafar una anxova, treure-li el cap i els budells, posar-la a dins d'un pot amb la panxa cap avall i emplenar-la fins a dalt de sal. Després ens va explicar que per menjar-nos-les havíem d'esperar un mes i després traure-la del pot i deixar-la un dia dins d'un plat amb oli d'oliva.
Quan vam acabar vam anar al següent taller que era de la “teranyina”, on ens van explicar i ensenyar les teranyines.
Ens van dir que les teranyines pesquen anxoves i sardines petites. Ho fan de nit perquè és tot fosc i ensenyen llums molt potents que porta una barqueta que atrauen a les anxoves i a les sardines. Després una barca més gran envolta al peix i el pesca. Una nit al mes, la pesca dels peixos no va bé perquè hi ha lluna plena i els peixos no es concentren en un lloc determinat perquè la lluna ja fa molta llum. Si els pescadors no pesquen no cobren, per exemple si pesquen un 50% del que podrien pescar nomes cobren un 50% del que podrien cobrar.
El següent i últim taller va ser com un joc. Es deia “feinejant al mar”. Ens repartien un objecte a cadascú i fèiem una volta al museu i mentre fèiem la volta havíem d'anar esbrinant per què servien els objectes.
A mi em va tocar una espècie de pal de plàstic vermell que servia per cosir les xarxes quan venien del mar amb forats.
Al final vam mirar una pel·lícula de 3 minuts que resumia el que havíem vist al museu.
Quan vam acabar la pel·lícula vam anar al la platja a mullar-nos els peus perquè feia molta calor,vam anar a dinar a una rambla mot maca, 2 minuts més a la platja i cap a l'autobús.

VA SER INTERESSANT I DIVERTIT !!!